onsdag 16 januari 2008

Livet är en schlager!

Nähä, inga nya inredningsbilder idag heller, men syrran och jag har istället ägnat kvällen åt att riva av några schlagerdängor på singstar! Och det är ju inte fy skam :)

Den där dörren som jag skrivit om, den blir nog aldrig klar... ibland blir jag så trött på linoljefärg. Den torkar ju så sakta. Och fast man tycker att man strukit ut den så tunt, så tunt, så är det ändå för tjockt. Jag som egentligen gillar sånt som blir klart ganska snabbt. Det senaste året har inget blivit klart snabbt (jäkla färg!) :( Men jag försöker intala mig själv att det är värt all tid och alla svordomar, för det blir ju i alla fall fint när det (förhoppningsvis) blir klart.

Kanske kan jag göra sista strykningen idag, om jag ids (vilket betyder typ "orkar" för eventuella o-norrlänningar!)

Någon fin bild måste ni ju få att titta på idag, så jag har grävt lite i arkivet.

Det blev en bildserie till alla Vilda-fans:

3 kommentarer:

  1. Hihi, Vilda blir så bra på bild :)
    Visst var rubriken snygg, grönt!
    Nu har jag äntligen kommit på mitt tema iaf. Nu blir det blogga av!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga hundbilder!! Hon har kul i snön, det kan man se.

    Det där med dörrar är inte lätt. Min man har hållit på med vår sovrumsdörr i två år nu. Längtar efter att kunna stänga den.

    Nu är det inte färgen som inte torkar, utan det är hur vi ska lösa låsproblemet. De som ägde huset före oss hade satt spånskiva och vanligt handtag på dörren. Vi vill naturligtvis återställa dörren till ursprungligt skick med knopphandtag och nyckel, samt ta fram speglarna.
    Det är inte helt lätt att hitta rätt knopplås och sedan fylla igen hålet efter det andra låset. Lätt om man är snickarsnille, men det är ingen av oss... Nåja, det ordnar sig.
    Får väl leta på nätet. Här finns ju det mesta.

    Trevlig sida du har! Jag återkommer gärna.
    /Willewira

    SvaraRadera