onsdag 9 januari 2008

Livet på landet....

Sedan förra veckan har Bergagårdens invånarantal sjunkit. Baggen har slaktats och kvar är nu bara de tre tackorna. Lite sorgligt men så är livet på landet... Han hade i alla fall ett bra liv och det känns bättre att äta "hemodlat" kött, än att köpa lammkött från Irland eller Nya Zeeland.


För att detta inlägg inte ska bli alltför sorgligt ska jag visa lite andra bilder också. Eftersom hallen är det nyaste och finaste jag har just nu så blir det mer bilder från den!


Först en bild på hatthyllan. Nu är den målad två gånger och har fått krokar, men helst borde den nog målas en gång till. Mycket praktiskt med hatt-/möss-pinnarna tycker jag!

I somras köpte jag ett nyckelskåp på Indiska som jag tycker passar väldigt bra in i hallen nu. Tidigare satt den på ett speciellt ställe intill ytterdörren för att täcka ett hål i papperstapeten där den gamla mörkblå filttapeten stack fram :) Tur att den tiden är över!


Tulpanerna som inhandlades till helgens festligheter lever fortfarande. Ska försöka att komma ihåg att byta vatten i vasen lite oftare så kanske de klarar sig några dagar till!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för kommentaren hos mig! Nu har jag kikat på alla hallbilder, wow, vilken jättefin hall ni har! Älskar verkligen hatthyllan, helt underbar! Vi har nog Sveriges minsta hall just nu, men om några månader ska vi börja bygga ut så framåt sommaren hoppas jag att vi också har en fin hall. Tack för inspirerande bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jag håller med - mycket bättre med kött hemifrån - man vet ju att fåren åtminstone har levt ett bra liv utan konstiga "tillsatser".

    Hallen är verkligen jättefin! Har länge funderat hur jag vill ha det i våran hall som klart behöver ett ansiktslyft - pärlspont hela vägen upp till taket, eller halvvägs och en fin tapet - men jag tror efter att ha sett dina bilder att det blir hela vägen upp :-).

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Har tittat runt i din fina blogg :) Vilket härligt hus ni verkar ha :) Jag älskar också byggnadsvård, det är så otroligt roligt! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hej! jättetjusigt,verkligen!! ha en jättetrevlig helg!kram anna

    SvaraRadera
  5. Tack så hemskt mycket för era fina kommentarer! Jag blir så glad!

    /Lina

    SvaraRadera