lördag 28 augusti 2010

En liten uppdatering!

Bygget går framåt men bloggandet får lida eftersom det är svårt att hinna med allt. Stugan har snart fått ett lager med vacker ljusröd falu rödfärg så nu ska ribb och knutar, vindskivor och vattbrädor spikas upp.

Fönstren och dörren ska få foder såklart och trappan ska behandlas med roslagsmahogny en gång till.

Invändigt är golvet äntligen färdigmålat! Väggarna får till sist en schablonmålning i grön umbra och engelskt rött. Jag tror att det blir fint.

Förhoppningsvis ska vi kunna börja ställa in lite inredning och varor i butiken i morgon!

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Falu ljus är bara så fint! Vet inte varför vi strök uthusen med "vanlig" röd falu, kanske för att det inte gick att få tag på här i stan. Nästa gång blir det den ljusa.
    Er butik kommer säkerligen vara värt ett besök sen när det är klart. Ser bra ut redan!
    Håller utkik efter öppningsdatum på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vad härligt med ljus Faluröd!Jag är sugen på att pröva själv vid nästa ommålning. Jättefint!

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad idag för att Gud har gjort det åt mig efter att ha gått igenom svåra tider med andra långivare och ingenting fungerar, jag höll på att förlora min tro och hopp men jag måste fortfarande stå stark och sträva efter det jag letar efter. Jag är glad idag för att Gud har hänvisat mig till det bästa låneföretaget och jag ångrade ingenting efter att ha kontaktat dem och min hjärtelust uppfylldes och jag fick det nämnda beloppet jag begärde för (300 000,00 USD), pengarna betalades in till mitt konto efter två veckors samtal med företaget och de stressade mig inte eller gav mig huvudvärk när jag fick det här lånet från dem, andra av mina familjemedlemmar och vänner som jag riktade till dem fick alla sitt lån också, jag skulle älska dig för att kontakta pedroloanss@gmail.com . och få ditt lån snabbt och det här är säkert och snabbt, du som har löst hopp, tro och allt du har bara i namnet av att få ett lån och ingenting löser sig, slå vad om om du provar den här mannen som heter Pedro Jerome, du kommer att ångra aldrig något och din låneförfrågan kommer att godkännas och den betalas direkt in på ditt bankkonto, så skynda dig nu och kontakta snabbt svar. be om alla typer av lån, och det kommer att beviljas till dig. jag önskar dig det bästa

    SvaraRadera