måndag 7 april 2008

Vad fick jag med mig från Storstan?

I Stockholm hade jag en lång lista med butiker som jag ville besöka. Alla dem som man bara läst om på andra bloggar eller i inredningstidningar som Lantliv eller Drömhem och trädgård.

Bland annat fanns Ambiance med på listan. Där jag såg väldigt mycket fint, men tyvärr bara köpte en liten lavendelpåse. Men den är jättefin! Och får nu hänga i hallen och sprida lite väldoft.


Vi gick också bort till Jerner Antik (som flera tidningar hämtar sina antikviteter ifrån i reportagen) och tittade, och där fanns väldigt mycket fina saker, men stockholmspriserna är ju lite annorlunda än norrlandspriserna så där blev det inga inköp. Länken här går till bloggen Magdalenas Hem som skriver superbra om olika butiker i Stockholm. Där kan man hitta många bra tips!

Mittemot Jerner finns det dock en butik som heter Old Touch och där gjorde jag ett fynd, tycker jag själv i alla fall! Jag har länge letat efter ljuslampetter som skulle kunna passa in i vårt vardagsrum, och där fanns de! Spegelglaset har fin patina och ramarna är hela. De är säkert inte så gamla eftersom priset var lågt, men jag tror att de kommer att passa perfekt!


Båda Hans Mikaels butikerna ( kolla in magdalenas hem också: mörka butiken och ljusa butiken) var superfina, om bara ekonomin tillät skulle jag nog kunna köpa hur mycket som helst... Men inte heller där blev det några inköp. Men i närheten hittade vi en butik som inte fanns med på min lista: DIS inredning, och där hittade jag den här vackra lyktan! Den står nu på vardagsrumsbordet, tyvärr har jag inte fyllt den med olja än så jag har inte testat den. Men jag tycker att blomdekoren på den är så fin och färgen passar så bra till väggarna i vardagsrummet, grågröna.


Jag köpte några små saker till också men de visar jag i nästa inlägg!

Sen måste jag också slå ett slag för H&Ms ekologiska kollektion. Det här är ju ingen modeblogg, men jag gillar ekologiskt och är det dessutom snyggt så förtjänar det ju en plats i bloggen!

Denna klänningen köpte jag på H&M i lördags och jag tycker den är jättefin och bomullen är så skön!

7 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med dig - den klänningen var verklgien jättefin! Gillar de samstämda färgerna som gör att det inte blir grylligt trots ett härligt rulligt mönster! :)

    SvaraRadera
  2. Om du går in på den här bloggen så finns där ett himla bra tips om en gratis men bantad version av photoshop.
    http://www.anness.se/blog/

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade din blogg av en slump. Och jag gillar den skarpt. Ser att du varit i Stockholm på shopping. Kan rekommendera en butik du inte nämnde - "Koffert" som ligger vid Östermalsmtorg. Helt underbar.
    Hälsningar MARIA

    SvaraRadera
  4. Hej Lina!

    Det låter som du haft en toppendag i stockholm!! Jag blir så sugen att åka dit jag med!

    Lyktan är verkligen supersöt...och lampetterna jättefina.
    Visst är det kul när man känner att man hittat saker som man letat efter eller bara så där älskar när man ser dem först gången!?

    Som din klänning!! Den är jättefin!! Och vad gör det att det inte är en modeblogg?? Det har med färg och form att göra ialla fall. ;)

    Sköt om dig och ha en härlig vecka!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra ljuslapetter! Ja fint alltihop och vacker klänning!
    Tänk att jag bor i stockholm, men har ännu inte besökt butikerna, däremot har vi varit en del på Järva byggnadsvård och hittat lite spännande saker.

    SvaraRadera
  6. Jättefina grejer du fick med dig hem! Gillade klänningen från HM... jag har faktiskt inte upptäckt deras ekologiska kollektion... Måste nog ta en tur snart.

    Ha det bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka fiba saker du fick tag på - ja man skulle ha obegränsat med resurser.

    Klänningen var verkligen snygg - dessutom ekologisk!

    Kram Maud

    SvaraRadera