söndag 10 februari 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

I helgen hade jag ju tänkt måla stolarna och lite lister, men har jag gjort det? Icke. Så tyvärr för alla er som vill se inredning: ni får hålla er till tåls! Det kommer mera om ett tag, ge inte upp!

Istället har vi träningskört timmer med Raymo! Det gick väldigt bra! Igår övade vi och drog några stockar fram och tillbaka på vägen, men idag blev det arbete "på riktigt". Raymo fick dra färdigsågat virke till ladan där det ska ligga och torka och sen fick han dra upp två nya stockar från skogen.


Det enda som är lite problem är själva förspänningen. Han är lite fjantigt rädd om sina skenben bak och trippar omkring lite men vi har kört med "desensibilisering" och försökt att avdramatisera alltihop och det funkar i alla fall bättre och bättre! Vi har konstruerat specialskaklar av rep klädda med en ganska styv vattenledningsslang. Det innebär att de är lite flexibla och att han inte känner sig lika instängd och sen kan han inte skada sig på dem om han skulle bli rädd. Än så länge kör vi utan tömmar och leder honom i grimskaft istället. Blir mindre komplicerat då :)

Så är det dags för en ny vecka igen och söndagsångesten börjar komma krypande... Och på tal om ångest - vilken katastrof på melodifestivalen igår! Christer Sjögren vidare till final! Usch och usch och fy!

7 kommentarer:

  1. Det är som att titta in i ett avsnitt av Emil i Lönneberga när man ser dina fina bilder. Är det så där idylliskt eller är det bara som det ser ut:)
    Och jag håller med: Vad gjorde Christer Sjögren där, det var det mest pinsamma jag sett. Någonsin.

    SvaraRadera
  2. Oh, trevlig upptäckt med din blogg! Ser fantastiskt mysigt ut hos er! Håller med om Emil i Lönneberga-känslan. Jag tittar snart in igen!

    /Emma

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut!
    Måla kan vänta, det springer inte ifrån dig!

    SvaraRadera
  4. Men vad duktig han är er pålle! Det skulle vår gamla häst aldrig klarat trots ardennern i honom. Måste bara säga också att jag verkligen gillar bilden på fåret, jättehärligt!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ofta inte blir som man tänkt sig.
    Men För att inte ha blivit som ni tänkt er tycker jag det ser ut att ha blivit en härlig helg ändå - ute och tränat hästen i skogen. Mysigt!

    Håller med dig - vilken katastrof!!! Christer Sjögren till final!!! Hua!

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  6. Ja jösses ja! Jag håller med dig snacka om att det är en katastrofal början på melodifestivalen!

    SvaraRadera
  7. Men vilken mysig miljö du lever i!

    Underbart. Roligt att jag hittade till dig!!

    SvaraRadera