måndag 10 mars 2008

"Stora" fyndet!

Okej här kommer det "stora" fyndet! Egentligen är det inte så stort...Det är en liten kommod som jag tycker har väldigt snygga former och som är precis lagom stor för att passa in i vårt lilla lilla badrum! Jag håller just nu på och klurar på hur jag ska fixa med det... Helst skulle jag vilja bevara den som den är men färgen är lite lös på ena sidan och skivans kanter är ganska slitna... så eventuellt blir det målning, frågan är bara vilken färg och om jag ska våga mig på en marmorering...


Uppe på skivan ska det stå ett bänkmonterat runt handfat som helst ska efterlikna ett gammalt handfat i kockums emalj eller porslin. Har inte hittat det optimala än men jag letar för fullt!

Tipsa mig gärna om ni vet nåt som kan passa! Jag har sett ett jättefint på bloggen Uttermossagården, men är det i Finland och hon som har bloggen vet tyvärr inte vilket märke det är...
Bild från www.Hafa.se

Bild från Miller

Under veckan ska jag visa ytterligare några små saker som jag hittade i lördags..hihi!

5 kommentarer:

  1. hej Lina!

    Nämen, jag känner mig riktigt hedrad att bli omnämnd på din blogg..;). Satt och googlade och hittade företaget som vi beställde handfatet från: www.solitek.fi. Jag hittade ändå inte vårt handfat där men istället på en annan webshop som ligger i vår kommun(!): lvi-shop.fi. Modellen heter Nizza och jag tror att de är tillverkade i Italien. Säkert kan dom skicka till Sverige också, men man bör bara kolla hur mycket frakten blir. Jag tycker att handfaten som du har på bilderna är riktigt snygga. Och alla loppisfynden, oj oj oj!!

    lycka till & kram

    SvaraRadera
  2. Det där blir vekligen urtjusigt det. Kramis

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli superfint med handfatet på kommoden!

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Ja men det kommer den passa perfekt som! Hoppas vi får se den även när den är klar. Och hopaps du hittar någont snyggt handfat.

    Kul när man gör riktiga fynd där man har en vision om hur det ska bli!

    SvaraRadera
  5. Det kommer bli jättesnyggt när det blir klart. Den som letar..... Det är viktigt att verkligen leta tills det känns riktigt, riktigt rätt.
    Är det därför det tar så lång tid att renovera????????
    Förresten så gillar jag det nya upplägget på din blogg, inte lika som alla andra.
    Ha en härlig vecka! Kram Eva-Mari!

    SvaraRadera