måndag 3 december 2007

Mera adventsmys!


Tänkte visa lite detaljbilder från helgens adventspyntning och mys. Ljsstakarna som jag visade tidigare har fått en plats i hallen på ett fint pottskåp som jag ärvt. Där står också glasburken som jag berättat om tidigare!


I köksfönstret sprider elljusstaken sitt ljus och på det blå skåpet i köket, som är ett Blocket-fynd, står en ljuslykta som består av en vas med grovsalt och granris i.


Har sett ett jättefin hyllremsa med spetsmönster som skulle bli perfekt i skafferiet på Cosas! Kanske kan man tillverka något själv istället... måste fundera lite. På Cosas har de också superfina stolsöverdrag från Nyblom och Kollén, vill ha!!! Har letat ett liknande tyg för att kunna sy egna och hittade ett från Pagunette(?) men det var för dyrt... :( skulle bli lika dyrt att köpa färdiga.

Ska försöka att komma mig för att stryka julgardinerna till vardagsrummet också så att stämningen ökar därinne också. Nu ska jag ut i stallet!

4 kommentarer:

  1. Tror jag har fixat min räknare nu, den hade slutat funka :) Vad mysigt ni verkar ha det!!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det finns hyllremsor i parti och minut här hemma. Mormor virkade ju i hela sitt liv.Men dom är ju röda och vita (julremsor) förstås. Dom kanske inte passar i ditt skafferi, men jag ska kolla upp jullådan iaf.
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Det låter intressant, de behöver inte vara vita, de är ju mest för att dölja de fula hyllkanterna i skafferiet! Och röda och vita passar ju väldigt bra just nu!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för din kommentar inne hos mig! Vilken underbar gård ni verkar ha! Bilden i det här inlägget var verkligen fantastisk! Förmedlar en underbar känsla! Ser fram emot att få se fler ljuvliga bilder från ert vackra hus. Ha en bra vecka! KRAM

    SvaraRadera