lördag 24 maj 2008

Utmanad

Hej!

På grund av en akut tidsbrist blir det bara ett kort inlägg idag.

Jag har blivit utmanad av Hwita villan att visa vad jag ser genom mitt köksfönster!

Jag har ju tre fönster i köket, ett i varje väderstreck utom norr, så det blir flera bilder.

I öster (på baksidan av huset) har vi en liten altan med utsikt över sjön/kärret som ligger nedanför huset. Det är en riktig myggodling på våren...


Åt söder ser man gärdesgården och den nya fårhagen men även vår badtunna och härbret. Till vänster skymtar också lusthuset.


Västerut (framsidan av huset) har en uteplats med ett tralldäck och en ganska stor gräsmatta. På andra sidan gräsmattan ligger stallet (som fortfarande inte har fått sina fönsterfoder...)


Det var allt för idag, men i nästa inlägg ska jag berätta lite mer om veckan som gått!

Jag hinner inte skicka utmaningen vidare just nu, men jag gör det lite senare!

Hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. Tycker det var fina bilder, speciellt den med stallet. För mig som hästägare är det bästa utsikten :0) Vi ser stallet från vardagsrummet och gästrummet. Sedan ser vi hagarna från alla fönster - nästan!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se vad du ser genom ditt köksfönster! Lyxigt med fönster i så många väderstrck... det saknar jag lite... vårt kök är ganska litet. Men härlig mark du har runt gården också - jättefint!

    Ha det gott!

    SvaraRadera