måndag 12 maj 2008

Blandad helg!

Inga riktigt vackra bilder idag, men de får duga!

Helgen var ganska fullspäckad. I lördags var vi in till stan och fixade lite saker, bland annat balsamterpentin för att späda linoljefärg med! På eftermiddagen målade jag en hel del, men eftersom det inte är klart än så tänker jag inte berätta mer...oooh vad taskig jag är!


Söndagen gick i djurtema, jag och min svärmor var på clinic med Monty Roberts (Mannen som lyssnar till hästar). Det var väldigt bra, men tyvärr var själva arrangemanget var bara sådär. Vi kom dit för eftermiddags"showen" men då var alla sittplatser redan upptagna av de som betalat för en heldagsclinic. Eftersom det inte var numrerade sittplatser var det ju först till kvarn som gällde och man vill ju inte göra sig ovän med folk och tränga sig in, vilket funktionärerna sa åt oss att göra. Så vi stod i 3 timmar. Sista 45 minuterna blev jag dock så trött i ryggen att började leta en plats längst ut i hörnet och hittade en plats till slut.


Hur som helst var Monty Roberts väldigt intressant att se och lyssna på. Hans sätt att närma sig hästarna genom att använda sig av deras eget kommunikationssystem är ju något som alla djurägare borde eftersträva. Se gärna mer om honom på montyroberts.se! Tyvärr blev bilderna helt värdelösa inne i ridhuset...

Nästa projekt under söndagskvällen var fårklippning. Det var inte så lätt! De blev inte så snygga, men de är i alla fall korthårigare :) Det var tur att Jonas mamma var här och klippte och lärde oss hur man gör!

Ikväll är det kallt igen, 5 grader... Så nu sitter jag och syrran i soffan framför brasan och ser på American Idol. Hoppas att solen och värmen kommer tillbaka snart!

5 kommentarer:

  1. Den clinicen skulle jag också vilja besöka, fast stå i så många timmar - nej tack!. Vi rider ju klassiskridning men jag har inte vågat anmäla mig eller dottern till någon av hans uppsuttna clinics. Vi får nöja oss med att rida efter hans lära ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Hej
    Intressant det där med folk som kan tala med djur o förstå dem på en helt annan nivå. Vi har två hundar o ibland önskar man att man kunde prata med dem på ett annat sätt. Ha en bra dag. Pirre

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå ett målarprojekt på G, men har inte ens kommit så långt att jag börjat med det än... :D

    SvaraRadera
  4. Vovvsingen var för söt med sitt pinngnagande!

    Verkar ha varit en intressant uppvisning?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir att du hittade till mig, för annars hade jag inte hittat till dig. Du har en fantastisk blogg som jag skall lägga in på bloggkoll, så jag inget missar.

    Ifall du inte vet det, så är den vackra gula blomman på din bild en kabb(e)leka och den är giftig för hästarna (fåren också antar jag). Men visst är den vacker så här på försommaren.

    Vi hörs säkert framöver!

    SvaraRadera