onsdag 21 januari 2009

Skotersafari

Ännu en spännande dag på jobbet! Idag har vi kört omkring på en sjö med skoter och borrat hål i isen och tagit vattenprover. Kul men ganska ansträngade att pulsa i djupsnö och att borra i isen. Är nog en rejäl träningsvärk på gång! Men först ska vi göra samma sak imorgon igen.

Efter en stund i bastun och lite middag från Ica (grillad kyckling och potatissallad) på hotellrummet så är det slappande och zappande som gäller.

Har tyvärr ingen sladd till kameran så det blir inga bilder idag, det får vänta tills jag kommer hem!

Hemma så kommer vi (läs Jonas) längre och längre med sovrummet. En del speciallösningar är under konstruktion. Jag har intagit en mer kreativ och övervakande roll... Men snart är det dags för tapetsering och målning! Skulle bara ha fått tag på ett spröjsat fönster med fyra rutor...

6 kommentarer:

  1. Skotersafari! Bara ordet är lika exotiskt som ökensafari för en annan. För ett par år sedan såg jag en skoter fara runt på en äng i snön. Hade aldrig sett en så långt söderut förrut, så jag var tvungen att stanna bilen och kolla :-D

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande! Är isen tjock i trakterna där? Här blir det nog ingen skoteråkning på isen för de är allt för tunna fortfarande.
    Hälsningar, Päivi

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett annorlunda yrke! Men ack så viktigt!

    När det är sådant väder så måste det ändå vara ett härligt arbete, men när det är regn och rusk och slask så skulle i alla fall jag dragit mig för att gå till jobbet;.)

    Tack så hemskt mycket för din kommentar inne hos mig! Vilka komplimanger:.)

    SvaraRadera
  4. Visst är det väl härligt att kunna ut med skotern. Här får vi återigen en hög med snö idag då det snöar ymnigt och det behövs.
    Vilken jättefin "banner" du har gjort. ( Heter det så eller?) Menar alltså längst upp på din sida. Jättefina bilder./ Ha det så bra i vinterlandet. Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Hej. Vad mycket kul du får ha på jobbet =)Kul med lite bilder på ert projekt hemma sen...

    Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera