tisdag 6 januari 2009

Sista lediga dagen för den här julen...

Nu är det sista dagen på julledigheten, lite vemodigt och jobbigt känns det att försöka börja vända dygnet tillbaka. Jag, som är otroligt morgontrött, ser inte fram emot tidiga mornar alls...

Under de lediga dagarna har vi kommit en bra bit på väg i sovrummet på vinden. Tyvärr är det så mörkt jämt så det är svårt att fota något, men det kommer. Just nu är det tapetvalet som är närmast. Vad tror ni om någon av dessa?

Jag gillar denna, men kanske blir mönstret för mörkt?

Här är samma mönster i en ljusare färgställning...hmm..

Denna är också ett alternativ!

Förutom byggande i sovrummet har det blivit en hel del slöande i soffan, fester med vänner och familj och ridning och träning med hästarna. Jag och Vilda var ute och promenerade i skogen igår och jag lyckades fånga henne på en bild i alla fall. Hon är lite för snabb...


En bild på Ira i hagen måste också komma med idag. Rappe vill inte vara med på bild, han går iväg så fort kameran kommer, eller så ställer han sig så nära att det inte går att fota :)

Nu är det dags för en ridtur!

11 kommentarer:

  1. Tror jag skulle välja tapetalternativ två. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på tapet nr 2 eftersom 1:an kanske blir mörk som du skriver och nr 3 är det så många som har redan (eller liknande?)

    Men åååh du har en sån vovve som jag önskar mig en vacker dag! Vilken sötis han är!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se att ni tänker medaljongtapeter. Och dessa var otroligt fina. Det var ju trots allt de som var de mest populära på 1800-talet. Om man ska vara strikt så ska man väl egentligen använda rätt så mörka färger (det är vi moderna människor som softat till oss i vår färgupplevelse), alltså 1:an. Men nu förtiden gillar vi ju att byta stil och färg ofta med textil och då är det kanske bättre att tona ner väggarna. I så fall skulle jag nog välja 2:an.
    /Astrid

    SvaraRadera
  4. Tjabba! Jag skulle ju välja 1:an eftersom jag tycker om lite färg (även om det är för lite färg i den här också :P) och tyngd, men om jag ska tänka mig in i din smak så är 2:an rätt alternativ. :) / Syrran

    SvaraRadera
  5. Kul att ta såna trevliga beslut.Jag tycker alla tre var stiliga, men för egen del skulle jag välja mellan de två första.

    Vad är det för kollektion och märke? Kanske är något jag ska komma ihåg för egen del.

    Och vad härligt det är med djur på en gård!

    SvaraRadera
  6. Hallå Lina!

    Kul att du besöker vår sida och ännu roligare att du gav dig till känna, för då kan jag hälsa på dig.
    Så himla mysigt ni har det. Jag älskar Västerbotten! Min bästa kompis bor i Umeå och det har jag också gjort, när jag jobbade där under två säsonger. Västerbotten är som Tosteberga - livskvalitet!

    Gillar din blogg och dina bilder:-)

    SvaraRadera
  7. Jag röstar också på det mellersta alternativet. Det är alltid svårt när vardagen börjar efter semestern men det ger ju i alla fall lite energi om man har haft en bra semester.
    Hälsningar, Päivi

    SvaraRadera
  8. Hej Lina
    vilken uuuunderbar plats ni bor på...bara älskar Västerbotten och Umeå, bodde där själv i 3 år när jag pluggade till förskollärare...halkade in till dig via Leenas-by the sea i Tosteberga:s blogg. Så fian pållar du har:-) Har själv en varmblodstravare samt 3 shettisar.
    Mvh Åsa

    SvaraRadera
  9. Glömde ju skriva att jag gillar bäst tapet nr:1, tycker dem andra var för bleka..

    SvaraRadera
  10. så söööt jrt =) vi har också en jrt tik !

    SvaraRadera