tisdag 2 december 2008

Kökspynt

Äntligen har mina kryddor, som hängt på tork ända sen i september, hamnat i burkar. Hittade de här små kryddburkarna på Åhléns. Jag ångrar att jag inte odlade mer rosmarin för det är en krydda som verkligen går åt när man lagar mycket lammkött!


Det blå skåpet har också fått lite julpynt med en adventsljusstake och ett par hyacinter, jag längtar till att de börjar slå ut!


Idag har jag frusit hela dagen trots att det inte varit särskilt kallt ute, men den här fuktiga kylan går nästan rakt genom hela kroppen. Måste ut och hämta ved! Men först ett arbetspass i stallet, att mocka skit blir man varm av :)

Här är förresten en bild på rundbalshållaren. Det är ingen avancerad konstruktion och det finns säkert smartare sätt att bygga på, men här är vår version i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Hei Lina!
    Så fint blå skap, og så fint pyntet! Ser så trivelig ut hjemme hos deg =)

    Klem fra meg

    SvaraRadera
  2. Hej igen!

    Tack för att du fixade en bild på rundbalshållaren! Bra och enkel konstruktion tycker jag, huvudsaken är ju att det inte regnar så mycket på maten.

    mvh Lisa

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre än egentorkade kryddor. Slälv odlade jag timjan för många år sedan. Ska nog odla lite igen frampå vårkanten.
    Vilka fina burkar och etiketter du hittat! Och vilken julstämning du har ovanpå det blå skåpet :)
    Kramar

    SvaraRadera