söndag 5 oktober 2008

Utmaning och höstiga bilder från hagen

Jag fick en utmaning från Päivi med bloggen Paus i skärgården. Jag ska lista fem olika saker som jag har på olika ställen. Här kommer den:


Fem saker jag har i frysen
Vinbär (kvar från förra årets skörd, i år orkade jag inte plocka in några...)

Wokgrönsaker
En fjärdedels glassmarängtårta (kvar sen födelsedagsfirandet)
Köttbullar
Citronlikör

Fem saker jag har i garderoben
Jeans

Stickade tröjor och koftor
Fleece
Långkalsonger
En och annan tunika/skjorta

Fem saker jag har i bilen
Massor med skräp (är dålig på att städa bilen)
Hundkoppel

Just nu ligger det också en säck med kraftfoder, en saltsten och en säck med betfor i bagageutrymmet.
Rulle med toapapper
Spännband


Fem saker jag har i handväskan

Plånbok
Mobil
Solglasögonsfodral (utan solglasögon i, undrar vart de är...)
Lypsyl

En fin sten från Portugal

Det är många som fått den här utmaningen så jag vet inte riktigt vilka jag ska skicka den vidare till, så det får bli så att de som känner sig manade får anta den!


Idag är det riktigt ruskigt ute. Ska ta och gå ut i stallet och fixa lite och lägga på lite täcken på hästarna. I alla fall gamle pensionären som fryser lätt. Här är en fin bild på Ira i hagen!


Och en liten bild på fårflocken i en av skogsdungarna i hagen. Bagglammen har blivit stor nu så snart är det tyvärr dags för dem att vandra vidare. Jag hoppas kunna ta hand om skinnen i år. Måste bara hitta ett garveri som kan ta emot tre skinn...

3 kommentarer:

  1. Ooooh, vilken vacker häst!

    SvaraRadera
  2. Instämmer i föregående "talare" - vilken vacker häst!!

    Och vilka söta lamm...Synd att man är tvungen att göra sig av med dem, men så är ju fårlivet... (Tur man inte är ett får, eller en bagge!)

    Däremot är ju fårskinn väldigt mysigt!

    Ha det så gott!
    Kram Willewira

    SvaraRadera
  3. Vi hade också lamm förra året (i Roslagen) och där var hösten så mild att de fick beta nästan till december. I slutet fick vi dock köpa lite extra hö till dem. Vi hade gärna tagit vara på skinnet men hittade ingen som kunde göra det. Hoppas att det ordnar sig för er!
    /Päivi

    SvaraRadera