tisdag 15 april 2008

Mera får!

Här kommer en bild på det senaste lilla lammet! Han har inte fått något namn än utan går under smeknamnet lill-lammet än så länge. Men han gör sitt bästa för att hinna med sina halvsyskon!

"Lill-lammet"

De andra två har verkligen växt till sig. De är nu drygt två veckor gamla och leker och skuttar för fullt! De är inte dåliga på att göra krumsprång, synd bara att det är lite svårt att fota annars skulle jag visa er!

Gremlin

Till helgen ska de få komma ut utanför stallet och busa runt i snön lite!

Gizmo

I lördags cirklade en örn runt över huset en stund! Spännande, men det innebär att man måste vara lite extra försiktig när Vilda och lammen är ute...



7 kommentarer:

  1. Men så läckert - visste inte att det fanns fläckiga får?
    Man är väl stadstös.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ååå såå söta..vi hade en kanin som hette gizmo!!

    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera
  3. Ja verkligen - för där vi ser små söta lamm ser ju den där örnen bara ett framdukat middagsbord...

    SvaraRadera
  4. Vilka godingar!

    Ha en bra kväll! Här ska jag njuta av att min man kom hem och kan ta hand om Plutten ett litet tag... det tar på krafterna med den lilla gullungen ibland ;)

    /M

    SvaraRadera
  5. Men vilka pluttisar! vad söta!
    Vilken vacker kanna du fundat, och linnehanddukar är så bra. De torkar fort och blir dämed inte sådär sladdriga som bomullshanddukar kan bli av fukten.
    Kastrullunderlägget var vackert. Sådana vill jag ha :) /Kram

    SvaraRadera
  6. Du den där örnen är nog inte att leka med...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Nämen, det var det sötaste!!!
    Nu blir jag lite avundsjuk... lammisar är ju bland det gulligaste som finns.

    Måste vara underbart att bo som ni gör...att kunna ha djur på det sättet...

    Drömmer mig bort... :)

    Ha en skön helg och krama lammisarna från mig!
    /Willewira

    SvaraRadera