tisdag 24 november 2009

Adventsstök

Jag har börjat med lite pyntning inför advent. Julkuddarna och en ny fin pläd som jag och lille V fått av mina arbetskamrater ger en ombonad stämning! Sista bänkskivan har också kommit på plats i tvättstugan. Vi har gjutit dem i finbetong och den stora skivan var nog rätt tung att lyfta på plats ;) Nu ska de slipas av litegrann och sedan behandlas med oljevax.


De närmaste dagarna ska pyntlådorna fram ur sina gömmor, kanske blir det tid över till lite kransbindning också, vi får se... Livet som nybliven förälder är ju lite svårplanerat har jag märkt ;) Lille V tycker tyvärr inte att julpyntning är särskilt högt prioriterat!

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för en fin blogg. Jag har precis hittat hit och har massa härlig inspiration att ta igen. Har själv precis flyttat in i ett hus från 1850-talet och samlar input för fullt. Så tack för att du/ni delar med er av er kreativitet!

    //Cina

    SvaraRadera
  2. Adventhälsningar från ett ganska våt-varmt Värmland. Vilken snygg tvättstuga!!! Imponerad av schablonerna, och den maffiga bänkskivan... MVH fr Mitt Egnahem

    SvaraRadera