tisdag 9 juni 2009

Är det de små, små detaljerna som gör det?

Ända sen vi bytte knoppar på köksluckorna i köket har jag varit lite missnöjd med utseendet på dem. Vi köpte IKEAs porslinsknoppar Lindsdal, eftersom vi ville ha porslinsknoppar som inte var superdyra, men de rostfria skruvarna har stört mig. Nu har jag bytt de blanka överdimensionerade skruvarna mot spårskruv i mässing från Jula! Skruvarna kostade 2,50 kr styck och knopparna kostade ca 10 kr st. Dvs totalt blev kostnaden 12,50 per knopp, att jämföra med 45 kr som de kostar per styck på tex Nacka Byggnadsvård.

För att illustrera skillnaden kommer här en mycket suddig och dålig bild :)


Är man knäpp eller knäpp när man håller på och ändrar såna här små saker, eller??

5 kommentarer:

  1. Lina,
    man är fantasirik, initiativrik och med ögon för detaljer om man gör som du gjort. Kul att du visade detta på bloggen.

    Byggnadsvård ska inte innebära lyx tycker MrsUniversum.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Mrs Universum! Detaljer är så viktigt och även om de kanske är pyttesmå så kan de göra stor skilland. Som dina knoppar. Stro skilland med små medel Jättefint! //Sophie

    SvaraRadera
  3. Nej, du ar inte knapp. Det blev mycket snyggare med dem nya knapparna! Det ar helt klart detaljerna som gor det!

    Kram

    Caroline

    SvaraRadera
  4. Det va inte illa innan heller men det blev bätre efter så jag tyckte du gjorde helt rätt ;)

    SvaraRadera
  5. Nei, man er ikke 'knapp'. Det er jo et hav imellom de to knottene:-)

    SvaraRadera