måndag 24 november 2008

Vita krukor och granna granar

Hittade två fina krukor på halva reapriset, 40 kr för två stycken! Bra va! De får stå i vardagsrumsfönstret som också fått julgardiner, men här blev det samma som förra året, och året innan. Oblekta linnegardiner och vinröda vepor.



Jag ville ju också visa mina smågranar som flankerar trappan, men trots att jag fotade mitt på dagen i lördags blev bilden mörk... det är aldrig läge för fotografering nuförtiden. Har en fundering om att sätta lite belysning i granarna till helgen.


Ute vräker snön fortfarande ner så snöslungan har fått vara ute och lufta sig för första gången den här säsongen.

5 kommentarer:

  1. Jag har för mig att det var alltid vita jular när vi bodde i Umeå. Man vet ju aldrig men här är det nog inte så stora chanser till det.
    /Päivi

    SvaraRadera
  2. Åh, va mysigt det ser ut vid din trapp. Skall också sätt i smågranar i mina urnor i helgen, ljusslingor får sen lysa upp dem fram till 13:e dag jul.
    Härligt med advent och allt pyssel. Ha det så mysigt!/ Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh, har du snø... Her regner det! God advent!

    Klem

    SvaraRadera
  4. Gillar granarna! Det är vitt på backen även här i Värmland. Måste bara säga att jag gillade din variant av 1700-tals rullgardinen. Genialt med ögleskruv i spik. Har letat efter ngt "enklare" sätt att fästa stången. Lättare att också ta ner dom! Tack för adventshälsningen... Mitt Egnahem

    SvaraRadera
  5. Vilka söta små julgranar vid trappen! ska ni ha belysning i?
    Din julrullgardin a la 1700-tal är jättefin. De är så praktiska, kan hänga ensamma eller kombineras med gardinlängder./Kramar

    SvaraRadera