lördag 22 november 2008

Enkel 1700-tals rullgardin i jultappning

Nu har symaskinen fått jobba lite igen, ända till nålen gick av... :(

Köket hann i alla fall få nya julgardiner av rullgardinstyp. De är superenkla att göra men blir rätt snygga tycker jag. Tyget är från ikea. Jag har kombinerat dem med vita halvlinne gardiner för att det ska kännas mer ombonat. På bilden nedan är de bara upphängda provisoriskt, ska fota lite mer imorgon så får ni se hur det blev!


Nu ska vi käka kladdkaka med glass!

5 kommentarer:

  1. Det där är min absoluta favoritmodell av rullgardin.

    Jag brukar knyta rosetter av banden.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Superfina! Vi byggnadsvårdare verkar ha liknande smak. Jag har precis köpt några meter av det där tyget för att ha som köksgardiner. :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina gardiner. Jag har tänkt länge att jag skulle knåpa ihop ett par hissgardiner. Men när jag börjar något så tar det tid...
    /linnea-maria

    SvaraRadera
  4. HAHA! Va roligt!Jag har också köpt samma tyg, men mina gardiner hamnade i hallen. Var tvungen att lägga upp lite bilder på min blogg :-)
    /Astrid Mitt Gamla Hus

    SvaraRadera