onsdag 29 april 2009

Sovrumsföljetongen fortsätter...

Ok, då ska jag försöka skaka lite liv i bloggen igen! Sovrummet är fortfarande inte klart men det närmar sig, blir perfekt med en långhelg nu så kanske vi hinner med en hel del!

Vi har i alla fall fått tag på ett passande fönster, som jag har hållit på och renoverat den senaste veckan. Det är ett jättefint gammalt fönster med gamla beslag och gammalt glas. Det har nu skrapats, oljats kittats och grundmålats på ena sidan.



Vi har också byggt en sänggavel i pärlspont som bara ska monteras och slutstrykas. Det blir nog fint!


Så här blev luckorna efter målning med grön umbra (ca 30 %). Sprickorna i spegeln fick vara kvar. Vi har beställt dragringar som beslag till dem från Nacka Byggnadsvård. Egentligen skulle vi köpa dem när vi var där för två veckor sen, men de var tyvärr beställningsvara så vi ska få dem hemskickade. Men gångjärn hittade vi i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tittade in hos mig!
    Ja här händer det grejer, vad bra att du fick tag på ett fönster!
    Spännande att se fortsättningen på sovrums renoveringen...
    Trevlig valborg Sussi

    SvaraRadera
  2. Hej på dig. Allt väl?

    Fönsterrenovering ja...ser jag fram emot till sommaren =)

    Sänggaveln var riktigt fin.

    Önskar dig en härlig valborg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  3. Vad kul att höra från dig igen! Men vad snyggt det kommer bli!

    Ha en skön helg!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Hm, fönsterrenovering.....jag vet vad du gör!!!!
    Jättefint blir det i sovrummer, väntar spänt på mer bilder=)/ Kram Eva-Mari

    SvaraRadera