lördag 10 november 2007

Målningen fortsätter...

Igår kväll grundade jag den kvistlackerade pärlsponten, dvs ca en fjärdedel av allt som ska målas... Tyvärr fastnade jag på bild också...


Så nu väntar vi bara på att den ska torka så att jag kan måla lager 1. Troligtvis blir det vitt med ca 0,5-1 % grön umbra i, samma som i taket ungefär fast halvblank. Har inte blandat färgen än så det kan hända att vi ångrar oss.

Idag ska jag, om vi hittar någon plats, börja måla en av dörrarna också. Har inte bestämt vilken än, men jag hoppas att grundfärgen räcker! Jag grundar med en linoljegrundfärg från Wibo, bara för att dryga ut linoljefärgen från Gysinge...

Jonas har hittat en lampa till hallen också! Den är jättefin i porslin med en glaskupa. Har tyvärr ingen bild än men jag ska fota den när vi har köpt den!

Igår lade jag in en ny månadsbild också! Jag fortsätter med älg temat och visar den galna älgen som hälsade på oss i november förra året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar