måndag 12 november 2007

Ingen skatt...

Igår skrev jag ju att vi skulle på skattjakt. Vi hade ute en annons om att köpa lite byggmaterial och bland annat mindre spegeldörrar/garderobsdörrar. En av alla som ringde sade sig ha flera spegeldörrar och efter tre samtal där storleken på dörrarna diskuterades så bestämde vi oss för att åka och titta på dem. Eftersom vi skulle åka ända till Bjurholm så ville vi veta att dörrarna skulle passa och att de skulle vara rätt. Vi såg bilder på dörrarna på internet och han sade att tre dörrar var i den storlek vi ville ha.

Men typiskt nog så hade han ju mätt fel så när vi kört ända dit i snöoväder med släpvagn så var det bara en dörr som hade rätt mått och den var dessutom inte en riktig spegeldörr utan "speglarna" var i masonit. De vi sett på bild var några helt andra dörrar. En riktig nitlott. Så det blev ingen skatt.

Det enda "fynd" jag gjorde var en liten glasburk för 10 kr på en antikaffär på vägen hem. Den kommer att bli perfekt till jul med polkagrisar i!


Jag har i alla fall målat mera pärlspont. Jag blandade färgen igår och det blev ca 0,5 %grön umbra, så det blir i princip vitt. Så här ser det ut när jag blandar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar